شاید یه وقت دیگه ...

وبلاگ شخصی مسعود

خلیج پارس تا خزر-اصفهان تا کاشان

صبح زود از خواب بیدار شدم،وسایل رو دیشب جمع کرده بودم و فقط کارت شناسایی رو از نگهبان گرفتم و بعد خداحافظی شروع به حرکت کردم.با این که ساعت 6:30صبح بود اما خیلی شلوغ بود.اصفهان شهر بزرگ و پرجنب و جوشی بود.خوشبختانه اداره محیط زیست که در فلکه لاله بود، از خروجی شهر زیاد دور نبود و آدرس سر راستی داشت.با انرژی و انگیزه بسیار شروع به رکاب زدن کردم حالم هم بهتر شده بود.از اصفهان تا شاهین شهر که همش شلوغ بود و من اصلا نفهمیدم کی رسیدم.بعدش مورچه خورت که شرکت هایی مثل اسنوا و اوسان الکتریک و ایزوگام شرق رو دیدم.جاده اتوبان و خوب بود.چندتا سربالایی ملایم هم داشت که راحت ردشون کردم.

خیلی انرژی داشتم و سربالایی ها رو خوب رکاب می زدم .وارد میمه نشدم از کمربندی رد شدم و بعد رسیدم به دوراهی که یکیش میرفت به دلیجان و سمت راستی میرفت به کاشان.

پیچیدم سمت راست، جاده فرعی و خلوت بود حدود 15کیلومتر رفتم تا رسیدم به جوشقان قالی.خیلی خلوت و آروم بود و ببیشتر ماشین هایی که عبور میکردند تریلی بودند!که علت وجود این تریلی ها رو در ادامه مطلب متوجه میشید.

هوا هم کمی گرم بود.از یه مغازه تراشکاری کمی آب گرفتم و سر دوراهی که می رفت سمت کاشان نشستم.طبق اطلاعاتی که از حامد حسینی گرفته بودم تا قهرود حدود 30 کیلومتر بود که همش سربالایه.تا کامو بیشتر نتونستم برم.جوشقان با کامو 12 کیلومتر فاصله داشت اما کلا به اون منطقه شهرستان جوشقان و کامو میگن.مردم جشقون بیشترشون تریلی داشتن و تو معادن سنگ جابجا میکردند.اطراف جوشقان و کامو معادن زیادی وجود داره.مردم کامو تو زمین هاشون کارخونه زده بودن و مردم اونجا کار میکنن.تصمیم گرفتم شب رو تو کامو بمونم .

بعد از پرس و جو 2تا جون من رو راهنمایی کردند به سمت مسجد.اونا با موتور و من هم پشت سرشون.خیلی خسته بودم حدود 130 کیلومتر رکاب زده بودم که کلی سر بالایی هم داشت ناهار هم یه تن ماهی بدون گرم کردن و بدون نون خورده بودم.رفتم تو مسجد بالش بادیم رو باد کردم و تکیه دادم به پشتی.وقت اذان بود امام جماعت نیومد ،چند نفر مرد و چندتا زن اومدن و نماز خوندن .یه پسر جوان اونجا بود که واسم نون و آورد و گفت میتونم شب رو تو مسجد بمونم .مردم خیلی لطف داشتن بهم و همش میگفتن که برم خونشون اما من تو مسجد راحت بودم.چند لحظه بعد 2تا خانوم با یه بچه اومدن و واسم چای و پنیر آوردن.حالا یه شام خوب داشتم،نون و پنیرو چای وگردو عسل یه شام صبحونه ای که حسابی چسبید.

بعد هم رفتم تو کیسه خواب که بخوابم ،البته تا خوابیدنم یکی دونفر دیگه اومدن واسه نماز و کلی هم کلام شدیم و بچهاشون با کنجکاوی از من سوال می پرسیدن.

اسم اون مسجد رو فردا صبح دیدم اسمش مسجد حضرت ابوالفضل بود.

صبح حرکت کردم.کامو میوه هایی مثل گردو،بادام،جو و کمی هم انگور داشت.زیر مجموعه کاشان و لهجه ای غلیظ تر از کاشانی ها، آب و هوایی سرد و در بهار بسیار زیبا.

مردم میگفتند قبلا چندتا خرجی هم از این مسیر رد شدن.تو بالای یکی از کوههای اطراف کامو ظاهرا دارن رصدخونه میزنن البته عده ای میگفتن کارهای هسته ای و معلوم نیست کی بریم هوا البته با شوخی میگفتن.

مسیر پر پیچ و خم و سربالایی.صبح کمی سرد بود.رسیدم به قهرود ،محل قشنگی بود کلی درخت و کارخونه پوشاک و حتی بانک مثل روستا بود اما کارخونه و بانک داشت.سرازیری شد جاده،جاده باریک بود و از وسط قهرود می گذشت.بعد از قهرود جوینان بود با دره هایی پر از درخت و هوایی خنک.به نظرم تو فصل بهار و تابستون اگه کسی بخواد بره اصفهان به جای آزاد راه از این مسیر بره خیلی باصفاست و بهش خوش میگذره.یه جاده خاکی فرعی بود که میرفت سمت سد شیخ بهایی کمی جلوتر یه جاده فرعی دیگه بود که بعد از پرس و جو متوجه شدم میره سمت امام زاده شهسوار که ظاهرا ارتش اونجا کارهای....

بعد قهرود بیشتر مسیر سرازیری بود و یه جاهایی سربالایی کوچیکی هم بود.یه سربالایی تند و تیز و بعد دو راهی قمصر

سمت چپ میرفت به قمصر و راست به سمت کاشان.سمت قمصر سربالایی شدید و سمت کاشان سرازیری.رفتن به قمصر تو برنامم نبود اما چند نفر بهم توصیه کردن که تا باغ پرندگان قمصر برم .بعد یکی دو کیلومتر رسیدم به باغ پرندگان

رفتم و از باغ دیدن کردم.حدود 105 نوع پرنده مختلف اونجا بود.البته خرگوش و گربه ایرانی و... هم بود.فضای قشنگی بود اما فکر کنم شب هاش زیباتر بود

بعد از دیدن و عکس گرفتن از باغ پرندگان افتادم تو جاده و مسیر رو به سمت کاشان ادامه دادم.حدود 25-30 کیلومتر تا کاشان راه بود که البته بیشترش سرازیری بود...