شاید یه وقت دیگه ...

وبلاگ شخصی مسعود

شاید یه وقت دیگه ...

وبلاگ شخصی مسعود

تصمیم سفر با دوچرخه از کجا شروع شد

به رشته کوهنوردی علاقه داشتم و گاهی کوهنوردی میرفتم البته مدارک کوهپیمایی و یخ و برف و سنگ نوردی مقدماتی رو پیش آقای عباس علی نژاد و پیمان ثروت گذروندم.اما بعد از سربازی و اومدن به بندرعباس و سرکار رفتن یکم اوضاع تغییر کرد نه کوهی بود نه وقت آنچنانی.گاهی با کامران(پسر عمم)حرف میزدیم که کامران گفت بیا با دوچرخه بریم شمال اولش کلی خندیدیم و انگار واسه جفتمون یه شوخی یا یه آرزو اومد اما یکم گذشت جدی تر شدیم یکم تو نت گشت و گذار کردم و در مورد دوچرخه و دوچرخه سواری و سایکل توریست تحقیق کردم.خیلی جالب بود چیزایی تو اینترنت پیدا کردم که فکرشم نمیکردم چه انسانهایی با عشق و علاقه با دوچرخه سفر میکنند. چون خودمم عاشق سفرو کشف و دیدن جاهای جدیدم،بیشتر رو این تصمیم فکر کردم.به کامران گفتم تا دوچرخه نگیریم فایده ای نداره باید انگیزه و ابزارشو پیدا کنیم.رفتیم 2تا دوچرخه ژیتان فرانسوی خریدیم شروع کردیم تمرین.تو اینترنت چندتا دوست خوب هم پیدا کردم که از خوب روزگار هر دو سایکل توریست خوب و حرفه ای بودن.آقای امیری که خیلی از جاهای دنیارو گشتن و تو خود بندرعباس ساکن هستن من هم سریع باهاشون ارتباط برقرار کردم و یه قرار ملاقات گذاشتم و کلی از تجربیاتشون استفاده کردم و جواب خیلی از سوالاتمو گرفتم.آقای حسینی هم که بچه داراب هستن و تجربه خوبی در رکاب زدن در ایران دارن رو هم بعد از سفرش که از داراب به مشهد داشت ملاقات کردمو نقشه مسیر و باهاش چک کردم و بهم خیلی کمک کرد تا یه مسیر خوب و برنامه حرکت مناسبی رو طراحی کنم.کم کم ابزار و وسایل لازم رو واسه این کار خریدم.کامران یه برنامهایی واسش پیش اومد که این سفر رو نمیتونه باهام بیاد.من تقریبا آمادم و منتظر زمان مناسب واسه حرکتم.به قول آقای امیری هروقت و هرجا که دلت ندا داد که وقتشه و باید حرکت کنی حرکت کن.واسه همین من الان تاریخ دقیقی واسه حرکتم ندارم شاید مرداد شایدم شهریور راه بیوفتم.اولش خیلی دونبال اسپانسر و شعار بودیم چندتا شعار خوب هم اماده کردیم و حتی اسپانسر خوب هم پیدا کردیم اما وقتی که قرار شد تنها برم این سفرو ترجیح دادم اسپانسر رو بیخیال بشم.خودم با هزینه خودم سفر کنم تو چادر و کیسه خوابم بخوابم و از دیدنی ها و مردم و فرهنگهای مردم سرزمینم لذت ببرم.و تا جایی که بتونم سرزمین مادریم یعنی تالش رو به افراد بیشتری معرفی کنم.


نظرات 2 + ارسال نظر
حامد حسینی 1 مرداد 1391 ساعت 15:19 http://rekabzan.blogfa.com

سلام
امیدوارم سفر بهت خوش بگذره و جای ما رو هم در پستی و بلندی های جاده های سرزمین من خالی کن

به امید سفری خوش و بی خطر

rahele karimi 10 آبان 1391 ساعت 23:15

mashalah be in erade.inshala hamishe salem va tandorost bashid.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد